2011. október 21., péntek

Anya, ez nagyon jó!

szólt a kisfiam tegnap, amikor megkóstolta ezt a sütit.
Azt hiszem, ez mindent elárul :)

Először készítettem el ezt az almás-krémes nevezetű sütit, és tényleg nagyon finom, bár a külcsínnel nem vagyok annyira elégedett, de talán legközelebb az is a jobbik formáját hozza majd.
Talán annyit változtatnék, hogy kisebb tepsiben sütném, ugyaníis én a nagyméretű gáztepsiben készítettem, és egy kicsit vékony lett.

A recept, ha van olyan rajtam kívül, aki eddig még nem készítette volna el:

Hozzávalók:

6 ek kristálycukor
6 púpozott ek liszt
fél cs sütőpor
6 ek víz
csipet só
7 nagy szemű alma
fahéj
6 tojás

Krém (lehet persze vanílikrémet is főzni, nekem ez egyszerűbb):

8 dl tej
2 csomag vaníliás pudingpor
8 evőkanál cukor
20 dkg margarin

és reszelt csoki vagy kakaó a tetejére


Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük.

A tojások sárgáját, a kristálycukrot és a vizet fehéredésig kerevjük.
Aztán felverjük jó keményre a tojások fehérjét.

A hab felét beletesszük az előző másszába, majd óvatosan beleforgatjuk fakanállal a liszttel elkervert sütőport. S végül a hab másik felét is lazán hozzáadagoljuk, hogy ne törjön össze.

A tepsit jól kivarajazzuk,betesszük egy kis időre a hűtőbe, majd kibéleljük alufóliával, szintén megvajazzuk, és ismét betesszük pár percre a hűtőbe.
Ha lehűlt, megszórjuk zsemlemorzsával.
Az almát vékonyan felszeleteljük, majd a tepsi aljába tesszük, és megszórjuk fahéjjal.

Ráborítjuk az almára a masszát(a tál aljában hagytam egy kicsit,abba belekevertem kakaót,majd ráöntöttem a többire), majd 35 percig sütjük.

Krém: a pudingokat előírás szerint, de csak kb. 8 dl tejjel, és a cukorral sűrűre főzzük, majd belekeverjük a margarint.
Ha kicsit darabos lenne a krém, nyugodtan keverük össze a mixergéppel, szép sima lesz utána (én is így jártam).

Ha kisült a tészta, hideg helyre tesszük a tepsit, mert könnyebb lesz kiborítani a tésztát. Majd kis idő múlva táblára tesszük, rákenjük a krémet, és tetejére csokoládét reszelünk.

Kicsit nem árt hűtőbe tenni, hogy a krém megszilárduljon.

Légkeverésés sütőben 150 fokon sütöttem, gázsütőben, 180 fok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése